poniedziałek, 29 listopada 2010

Winter is Coming!



Dochodza mnie sluchy, ze w Polsce trwa atak zimy. 
W zwiazku z tym publikowanie ponizszych zdjec moze zakrawac na sadyzm, lecz bede bezlitosna!

         Z poczatkiem nowego tygodnia wreszcie sie zmobilizowalam i zabralam na Todai fotoaparat. W oczekiwaniu az machina administracyjna przemieli kolejna porcje papiurow, zdolalam przygotowac dla Was krotka prezentacje pod haslem: ‘Dlaczego japonski listopad jest BARDZIEJ?”... Powyzej zdjecie, z widokiem z glownej bramy kampusowej na wieze zegarowa. 


A tu to samo w przeciwna manke


Budynek Literatury 3 - na najwyzszym pietrze Literatura Wspolczesna, to jest: ja. Jako bonus: babcia, ktora wytrwale probowala mnie rozjechac


Widok ‘spod spodnicy’ mojego budynku

Nauki spoleczne i dziennikarstwo. To spokojniejszy kat kampusu, wiec bardzo go lubie. Tedy zwykle zmierzam na kurs jezykowy



Akamon, czyli Czerwona Brama - z daleka...


...i z bliska!
Ladnie, prawda? Bardzo zachecam: prosze przyjezdzac!
A z okazji Cotygodniowego Kacika Telewizyjnego zachecam rowniez do wspolekscytacji z okazji najbardziej mozliwie ‘zimowej’ produkcji telewizyjnej evahr!


          Wstyd przyznac, ale niniejszym chcialabym zarekomendowac serie, ktora jeszcze pol roku poczeka na premiere. Normalnie brzydza mie takie praktyki, staram sie przed poleceniem komukowiek czegokolwiek, rzetelniej wyrobic sobie opinie (yeah, right...), lecz tym razem zbyt wiele cudownych okolicznosci zlozylo sie w jednym miejscu, bym mogla powstrzymac wlasny entuzjazm! Panie i Panowie: Game of Thrones oraz trzy powody by od kwietnia je ogladac:
          Po pierwsze: serial GoT produkuje HBO, stacja do ktorej mam spory kredyt zaufania. Teraz dochodzi do niego jeszcze pewna doza respektu, ze dyrektorzy  wylozyli pieniadze na temat tak bardzo nietelewizyjny.
          Po drugie: No wlasnie - temat. Ta historia to.. hmm.. (nie bojmy sie tego slowa!) FANTASY. Fakt, faktem: nietypowe (mnie do przeczytania pierwszej z serii ksiazek, na ktorej opierac sie bedzie GoT, zachecil bezwstydny napis na okladce: “Fantasy for hip people!”). Nie da sie jednak ukryc: choc smokow, czarow oraz magicznych ludkow jest tu jak na lekarstwo, to jednak cala kraina, gdzie umieszczono akcje, jej historia oraz glowni gracze polityczni pozostaja wyssani z palca George’a R.R. Martina. W skrocie mamy tu bowiem opowiesc o wymyslonej wojnie o wladze, prowadzonej przez wymyslone postaci w wymyslonym krolestwie. Na skraju wymyslonej, majacej trwac dziesieciolecia zimy. Po prostu bujda na resorach!
           Po trzecie: obsada i ludzie stojacy za projektem: Fundamentem (again: nie bojmy sie tego slowa!) genialnosci powiesci Martina stanowi swietna konstrukcja okolo dwoch tuzinow glownych bohaterow. Dlatego z takim entuzjazmem sledzilam donosy o pierwszych, (zaskakujaco dobrze przemyslanych) angazach aktorskich. U Martina zarowno kobiety jak i mezczyzni sa pelnokrwisci, skomplikowani, skonfliktowani oraz poplatani w stopniu iscie szekspirowskim. Nie ma tu szczegolnie pozytywnych wzorcow osobowych, a nawet jesli sie pojawiaja, maja tendencje do szybkiej smierci. W ogole trup sciele sie gesto i bez zwazania na ‘donioslosc’ postaci. Proza Martina czasem przeraza swoja logicznoscia: samotny, dzielny woj, otoczony przez wrogow zostaje najczesciej w zupelnie-nie-fantasy-stylu przerobiony na szaszlyk. Wesela zamieniaja sie w rzezie, dobrzy ojczulkowie traca glowy a mlodzi, piekni ksiazeta sa okaleczani, maltretowani i mordowani na peczki! Jak tu sie nie ekscytowac? Zaprawde: Winter is Coming! - zapamietajcie to haslo oraz tytul Game of Thrones
Highlight:  Hm, trudno to dzisiaj ocenic, ale stawiam na Petera Dinklage’a i Nikolaja Closter-Waldau, ktorzy beda mieli okazje sportretowac dwoch skrajnie rozniacych sie od siebie braci - jedno z moich ulubionych rodzenstw w historii popkultury!
A lot like: Hopefully: Rome. W przypadku kleski: Saga o Ludziach Lodu plus Makbet
Dla kogo: Wszystkich, ktorzy przecierpieli przynajmniej jedna partie planszowki GoT ze mna. Nareszcie bedziecie wiedziec o co chodzi w calym fluffie!!! A serio: dla wszystkich - Licze ze uda sie zrobic z tego bardzo popularna serie, ktora zmieni historie telewizji i potrwa pelne osiem sezonow!

10 komentarzy:

  1. A no w Polsce jak co roku zima zaskoczyła naszych drogowców. :) Ale ma to i swoje dobre strony część samochodów nie wyjechała z osiedli i mogłem śmiało śmigać do pracy, po prawie pustych ulicach.
    Do tego uwielbiam zimę i niech nam śnieżek sypie jak najbardziej i stan taki trwa aż do wiosny. :P
    Jedyne co muszę zrobić to dociążyć pakę bo mnie na zakrętach tyłem zarzuca, ale i to jest frajdą. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj Warszawa stanęła :) autobusy praktycznie nie jeździły. Musiałem drałować przez śniegi na piechotę do domu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a w nocy na mojej wsi temperatura spadła do -22 o C :) dziś w wawie tylko - 15 o C :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, tak, ja też się ekscytuję! :))
    A jak Sean Bean cudnie wygląda jako Ned Stark!! *___* Szkoda tylko, że gra takiego nudnego faceta, jakoś moim zdaniem z Boromirem bardziej mu było po drodze ;D

    Ja również byłam zaskoczona doborem aktorów, w zasadzie wszyscy mi tam świetnie pasują!
    Can't wait...

    OdpowiedzUsuń
  5. @Chudini - z tego co slysze, to zima zaskoczyla glownie leniwcow, ktorzy nie zmienili jeszcze opon - TAKICH JAK MOJ MAZ!!!

    @Lil' Wolff - oj, to sobie podyskutujemy, kiedy wroce do Polski! Eddard to w pierwszym tomie stanowczo moja ulubiona postac ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. Musimy, musimy :)
    Ja właśnie kończę czytać "Ucztę dla wron" (rok temu przeczytałam dwa pierwsze tomy, teraz czytam dwa pozostałe :)). Muszę przyznać, że obecnie na pierwsze miejsce w rankingu wysuwa się u mnie Jaime :) Na początku go nie cierpiałam, ale teraz jest coraz fajniejszy. No i nieoceniony Petyr...

    OdpowiedzUsuń
  7. @Lil' Wolff - czytaj po angielsku na Bora Zielonego! Ja Ci moge wszystko pozyczyc:)
    Moim zdaniem jak tylko Nikolaj Closter-Waldau pierwszy raz pojawi sie na ekranie, to bedzie pozamiatane - wszyscy inni serialowi idole kobiet z Twilightow, True Bloodow, Lostow etc. beda sie mogli isc utopic - zwlaszcza jesli do wygladu dodamy to, jaka Jaime ma dynamike rozwoju postaci :D ... A Aiden Gillen w roli Littlefingera zgarnie serca tej resztki pan, do ktorej nie przemawiaja zlote loki Nikolaja :D (btw: Petyr ma wspania scene z Nedem w tym materiale: http://www.hbo.com/video/video.html?view=grid&vid=1149091&autoplay=true)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo, super to wideo! Mój apetyt rośnie :3
    A zaczęłam czytać po polsku, bo niestety nudzą mnie długaśne opisy bitew, więc było mi łatwiej się przez nie przedzierać :D Muszę jednak przyznać, że tłumaczenie miejscami mocno działało mi na nerwy...

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za polecenie, Pieśń lodu i ognia przeczytana od deski do deski. Teraz tylko ślinka cieknie na serial :).

    OdpowiedzUsuń
  10. @Fizia: cudnie! I feel like a proud mommy! Przy najblizszej wizycie w Polsce wpraszamy sie do Was z Malzem na partie planszoweczki GoT :D

    OdpowiedzUsuń